Podcast PP

Počúvajte nás

Prinášame špeciálnu epizódu z oblasti e-commerce, audiozáznam z webinára projektu Upterdam, kde sa p. Jakub Jarabica, CEO Blueweb rozpráva s p. Michalom Králom, riaditeľom Pricemanie. Ako zmenila e-commerce trh na Slovensku koronakríza, komu sa darí a komu nie? Aké sú praktické problémy, ktoré teraz e-shoperi musia riešiť? Konkrétne príklady zo Slovenska i Čiech.

 

Aktuálna téma: Príspevky pre podnikateľov v čase pandémie a zákon „Lex Korona“

V aktuálnej epizóde nám odborná poradkyňa pani Naďa Cígerová vysvetľuje, o aké typy príspevkov pre podnikateľov je možné v súčasnosti žiadať a aké má vlastné skúsenosti s vypĺňaním žiadostí na internete. Sú naozaj komplikované?

Ďalej ste sa nás často pýtali na porovnávanie tržieb, resp. obdobie s akým sa majú tržby porovnávať, ak sa rieši nárok na príspevok a tiež na súbeh príspevkov OČR a príspevku pri poklese tržieb.

Dozviete sa aj o najdôležitejších úľavách vyplývajúcich zo zákona „Lex Korona“ – oficiálne ide o zákon č. 67/2020. A v neposlednom rade sa často diskutovalo o vyplácaní preplatkov na dani z príjmov pre podnikateľov – aj o tom bude reč.

 

Krízový manažment v koronakríze – potrebujeme ho v každej organizácii? Akí by mali byť krízoví manažéri a môžu sa bežní manažéri „prepnúť“ do funkcie krízových manažérov? Aký je rozdiel medzi profesionálnym krízovým manažérom a dočasným krízovým manažérom?

Dozviete sa aj o tom, kde končia absolventi FBI a ako by sa mohli manažéri firiem lepšie pripraviť na prípadné budúce krízy, aj za pomoci celoživotného vzdelávania na fakulte. Rozprávali sme sa so zástupcami fakulty FBI UNIZA – doc. K. Buganovou, vedúcou Katedry krízového manažmentu a prof. J. Ristvejom, garantom študijného programu Krízový manažment.

 

Viac ako 10 rokov denne odpovedáme na otázky našich zákazníkov, a to na rôzne legislatívne témy a problémy. Za minulý rok sme vybavili rekordných 130.000 dopytov. Našim predplatiteľom odpovedáme bezplatne, ale často nám otázky posielajú aj fanúšikovia Facebooku alebo návštevníci našich webov.

V súčasnej situácii pandémie otázok pribúda a radi by sme boli aj pre širokú verejnosť zdrojom spoľahlivých informácií, overených faktov a istotou v dnešnej neistej dobe. Do nášho podcastu preto prinášame novú reláciu pod názvom Otázky a odpovede pre Poradcu podnikateľa.

 

Bezpečnosť naša každodenná – trefné heslo súčasnosti? Budú termokameryy našou súčasťou v najbližších mesiacoch? Aký pohľad na termokamery majú odborníci – členovia Asociácie bezpečnostných manažérov, doc. Veľas z FBI UNIZA a p.Flodr, špecialista pre riadenie a bezpečnosť.

 

Aktuálna téma: Povinnosti zamestnávateľov voči Finančnej správe – aktuálne termíny

Viete, aké povinnosti si mali splniť zamestnávatelia voči svojim zamestnancom a voči Finančnej správe do konca apríla? Čo všetko sa zmenilo podľa nového Zákona č.67 z roku 2020 a aké sú nové termíny zákonných povinností? Na otázky odpovedá pani Viera Kubánková, odborná poradkyňa Mzdovej pohotovosti.

Ďalšie termíny, usmernenia a aktuálne novinky pre zamestnávateľov nájdete v odborných článkoch a príkladoch z praxe portálu www.mzdovecentrum.sk

 

Hosť: Matej Šucha, spoluzakladateľ konzultačnej spoločnosti Mindworx

Zákaznícke rozhodovanie v súčasnom online svete – ako sa zákazníci teraz správajú a čo vplýva na ich rozhodnutia? Ako si udržať zákazníkov?

90% rozhodnutí sa uskutočňuje podvedome a v situácii koronakrízy sa to ešte prehĺbilo – tvrdí a viac prezradí spoluzakladateľ konzultačnej spoločnosti Mindworx, ktorý pravidelne prednáša v oblasti behaviorálnej ekonomiky, pán Matej Šucha.

Čo majú firmy robiť, aby sú teraz udržali zákazníkov, aby nerušili predplatné? Klienti sa teraz rozhodujú impulzívne, často rušia výdavky nie kvôli nespokojnosti s produktom, ale z rôznych iracionálnych dôvodov.

 

Viac ako 10 rokov denne odpovedáme na otázky našich zákazníkov, a to na rôzne legislatívne témy a problémy. Za minulý rok sme vybavili rekordných 130.000 dopytov. Našim predplatiteľom odpovedáme bezplatne, ale často nám otázky posielajú aj fanúšikovia Facebooku alebo návštevníci našich webov.

V súčasnej situácii pandémie otázok pribúda a radi by sme boli aj pre širokú verejnosť zdrojom spoľahlivých informácií, overených faktov a istotou v dnešnej neistej dobe. Do nášho podcastu preto prinášame novú reláciu pod názvom Otázky a odpovede pre Poradcu podnikateľa.

 

Aktuálna téma: Oslobodenie od DPH pri intrakomunitárnom dodaní

Dodanie tovaru do iného členského štátu realizované z tuzemska – ako sa od 1.januára 2020 sprísnili podmienky pre oslobodenie od dane? Ktorých daňovníkov sa zmena týka a čo v prípade, ak dodávateľ nepodá súhrnný výkaz alebo uvedie neúplné údaje? Aké sú usmernenia v súvislosti s pandémiou? Na všetky otázky nám fundovane odpovedala odborná poradkyňa Daňového centra, pani Zuzana Uríková.

 

Hosť: Matej Šucha, spoluzakladateľ konzultačnej spoločnosti Mindworx

Ako sa práca z domu a dlhodobý homeoffice podpisuje na psychike ľudí? Čo by mali manažéri a majitelia firiem urobiť, aby boli zamesnanci doma produktívni a zároveň v dobrej psychickej kondícii? Pandémia nás podrobuje nevšednému experimentu, potvrdzuje Matej Šucha, spoluzakladateľ konzultačnej spoločnosti Mindworx, ktorý sa zaoberá behaviorálnou ekonómiou.  Zároveň vás pozývame na webinár už 23. apríla s názvom: Čo robiť, aby boli vaši zamestnanci počas krízy produktívni a v pohode. Registrujte sa tu:https://mindworx.webinarninja.com/live-webinars/291646/register

 

Aktuálna téma: Preddavky na daň z príjmov – v súvislosti s aktuálnymi zmenami

Stále aktuálna téma preddavkov na DzP: K akým zmenám došlo od 1.januára 2020 ? Ovplyvnila súčasná situácia spojená s korona vírusom platenie preddavkov? Na čo sa zákazníci v súvislosti s preddavkami najviac pýtajú? Spoľahlivé informácie s konkrétnymi číslami poskytne odborná poradkyňa Daňovej pohotovosti, pani Zuzana Uríková.

 

Hostia:

prof. Ing. Tomáš Loveček, PhD., prodekan pre vedu a výskum

doc. Ing. Andrej Veľas, PhD., vedúci katedry bezpečnostného manažmentu. 

ROZHOVOR SME ZREALIZOVALI PRED PANDÉMIOU.

Ako vnímajú pojem bezpečnostný manažment odborníci, ktorí vzdelávajú bezpečnostných a krízových manažérov, pracovníkov hasičských a záchranných zložiek, ako i ďalších odborníkov zaoberajúcich sa rôznymi oblasťami bezpečnosti? Naše pozvanie do relácie Hosť v štúdiu prijali zástupcovia Fakulty bezpečnostného inžinierstva Žilinskej univerzity (ďalej „FBI UNIZA“) – pán prof. Ing. Tomáš Loveček, PhD., prodekan pre vedu a výskum a pán doc. Ing. Andrej Veľas, PhD., vedúci katedry bezpečnostného manažmentu.

 

Aktuálna téma: Rúška a ochranné prostriedky – nákup z daňového pohľadu

Nákup dezinfekčných potrieb a ochranných rúšok sa stáva v súčasnosti pre firmy nutnosťou. Je zrejmé, že výdavky na rôzne ochranné prostriedky pri práci budú narastať. Na čo si dávať pozor pri ich nákupe pre firemné účely? Je možné ich daňovo uznať a odpočítať DPH? Alebo naopak šijete rúška pre firmy – musíte si tento príjem zdaniť? Nielen o tom sa porozprávame s poradkyňou Daňovej pohotovosti, pani Nadeždou Cígerovou.

 

Hosť: Ing. Miriam Pilátová, Bezpecnostvpraxi.sk

Všetko o ochranných rúškach – top téme súčasnosti z pohľadu manažérky portálu Bezpečnosťvpraxi.sk

Respirátory, rúška a zásady bezpečnosti v domácnosti aj na pracovisku – to sú otázky, ktorými sa v súčasnosti zaoberajú mnohí z nás. Ako ich správne používať a ako likvidovať? Ako sa o rúška starať, aké druhy respirátorov rozlišujeme a vieme si ich správne nasadiť na tvár?  Na čo si dať pozor, aby sme chránili seba aj ostatných. Téma ochranných rúšok detailne rozobrané z pohľadu Miriam Pilátovej, manažérky portálu BezpečnosťVpraxi,sk, ktorá po večeroch šije rúška.

 

Bezpečnostné opatrenia pre firmy z pohľadu GDPR, JUDr. Marcela Macová

Mnohé firmy umožnili v týchto dňoch vykonávať prácu svojim zamestnancom z domova. Avšak nezabudnime, že z pohľadu GDPR je potrebné zabezpečiť určité technické organizačné opatrenia. Prvým dôležitým krokom je kontrola smernice o ochrane osobných údajov, ktorá nie vo všetkých firmách umožňuje zamestnancom prácu z domu. V takomto prípade je nutné dočasne pozastaviť účinnosť niektorých jej článkov, aby zamestnanci mohli vykonávať prácu mimo svojho pracoviska.

Ako a ktoré hlavné zásady dodržiavať, aby ste minimalizovali riziko porušenia ochrany osobných údajov, vám zhrnula odborníčka na problematiku GDPR, JUDr. Marcela Macová.

 

Posledná novela  č.460/2019 z 27. 12. 2019 priniesla celkom 179 novelizačných bodov. Lektor Ing. Peter Gallovič vás prevedie aktuálnou novelou s dôrazom na zmeny, ktoré sa dotýkajú priamo firiem produkujúcich odpady.  Okrem základných ustanovení sa dozviete aj o rozšírenej zodpovednosti výrobcov, povinnostiach právnických a fyzických osôb, osobitných prípadoch až po prehľad účinnosti novelizačných bodov.

Téma mala byť pôvodne predmetom našej marcovej konferencie Odpady 2020, keďže sa však presúva na jeseň, dávame ho v súčasnej situácii ako bonus do nášho podcastu.

 

Aktuálna téma: Epizóda sa zameriava na podanie daňového priznania k dani z príjmov právnických osôb, ktoré finalizujú uzatváranie účtovných kníh.

Kedy je oficiálny termín na podanie daňového priznania právnických osôb za rok 2019 a na čo všetko je nutné pamätať? Aké daňové tlačivá sa majú podať a sú nejaké zmeny týchto formulárov?  Na tieto aj ďalšie otázky vám odpovie pani Naďa Cígerová, odborná poradkyňa Daňovej pohotovosti.

 

Hosť: JUDr. Mgr. Marek Perdík, predseda Združenia pre lepšiu správu bytových domov

Novela Zákona o bytových domoch a dôležité úskalia správy bytov pre SVB a správcovské spoločnosti z pohľadu odborníka. Na Slovensku máme viac ako 10.000 SVB - Spoločenstiev vlastníkov bytov, stovky Správcovských spoločnosti, desiatky Bytových družstiev - všetky tieto subjekty sa aktívne podieľajú na správe bytových domov.

 

Aktuálna téma: Zmeny v preddavkoch na daň z príjmu PO a zákonné termíny v tomto období.

Ako sa vypočíta výška preddavku na daň a aké sú lehoty na platenie? Ako sa postupuje v prípade, že ešte nie je podané daňové priznanie za rok 2019? Na tieto aj ďalšie náležitosti vás upozorní odborná poradkyňa Daňovej pohotovosti pani Zuzana Uríková

Hosť: Ing. Katarína Gavurová, riaditeľka Virtuálne od WebyGroup, lektorka online marketingu

Regionálna online reklama ako jeden z trendov získavania zákazníkov. B2B firmy (tie, ktoré nepredávajú konečnému spotrebiteľovi, ale služby iným firmám) pri predaji služieb na internete stoja pred špecifickými výzvami. Základom komunikácie firiem navonok je web stránka. Nie len preto, že v dynamickom "rolovacom" svete internetu je vždy na svojom mieste na www adrese.  Podstatným dôvodom je to, že predstavuje ukončenie rozhodovacej a nákupnej cesty zákazníka. Čo by mala obsahovať? Odporúčania sú trendovou cestou získavania nových zákazníkov. Kedy si ich vypýtať a ako ich zverejniť? V dnešnej epizóde sa s pani Katarínou Gavurovou môžete inšpirovať novými cestami k zákazníkovi cez lokálnu reklamu na miestach mimo najsilnejšieho konkurenčného boja.

 

Aktuálna téma: Nový rok a legislatívne zmeny (resp. nové povinnosti, nie staronové), ktoré čakajú účtovníkov, podnikateľov a v podstate všeobecne daňovníkov pri ich ekonomickej činnosti.

Čo špecifické ich čaká, na čo je nutné upriamiť pozornosť? Aké najmarkantnejšie zmeny v danej oblasti nastali? Najdôležitejšie zmeny z pohľadu odbornej poradkyne Daňovej pohotovosti Nadeždy Cígerovej.

 

Hosť: Ing. Miroslav Lukáč, podcast Incident, firma Emsec, s.r.o.

Dnešná epizóda je o reálnych kybernetických útokoch, používaných praktikách útočníkov a ich dosahoch na napadnuté organizácie.

Na konkrétnych príkladoch z praxe Slovenska a Česka sa dozviete niektoré tipy, ako svoju firmu pred napadnutím chrániť. Tieto cenné informácie prináša dnešný Hosť v štúdiu pán Ing. Miroslav Lukáč zo spoločnosti eMsec s.r.o. a podcastu Incident.

 

Aktuálna téma: Vstúpili sme do obdobia, ktoré pracovne nazývame daňová sezóna a preto by sme v dnešnej epizóde radi poukázali na dôležité termíny, ktoré musia dodržať zamestnanci, aj zamestnávatelia aby mali zamestnanci vysporiadané svoje daňové povinnosti týkajúce sa zdaňovacieho obdobia roka 2019.

Pripravila Vierka Kubanková - odoborná poradkyňa Mzdovej pohotovosti.

 

Naša spoločnosť oslavuje v tomto roku 30.výročie vzniku – vydania prvej papierovej publikácie s názvom Poradca podnikateľa. Nie je veľa takých prípadov na Slovensku a o to viac nás teší, že sme sa za tento čas stali rešpektovanou firmou, lídrom na trhu ekonomických a právnych informácií a služieb a ďalej sa úspešne rozrastáme na Slovensku aj v Česku. Naše weby navštívia státisíce návštevníkov mesačne, vybavíme ročne desaťtisíce odborných otázok našich predplatiteľov, realizujeme stovky školení a odborných konferencií.

Okrem iných noviniek vám prinášame aj Podcast PP - vypočujte si jeho pilotnú epizódu.